در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    چگونه پوست سفید داشته باشیم؟

    چگونه پوست سفید داشته باشیم؟

     داشتن پوستی سفید و شفاف باعث چند برابر شدن زیبایی و جذابیت چهره افراد شده و اعتماد به نفس آنان را بهبود می بخشد. بنابراین می توان گفت این موضوع نه تنها برای خانم ها، بلکه برای آقایان نیز امری مهم و قابل تأمل بوده و آن ها را به استفاده از روش های خانگی و طبیعی و ایجاد عادت های جدید برای سفید کردن پوست و انجام مراقبت های روزانه از پوست ترغیب کرده است. البته برخی از افراد نیز برای روشن کردن پوست خود، به استفاده از محصولات روشن کننده پوست روی می آورند. برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید و سطح اطلاعات خود را ارتقا بخشید.

    راهکارهای اثربخش برای داشتن پوستی سفید

    راهکارهای اثربخش برای داشتن پوستی سفید

    همان طور که می دانید موارد بسیاری نظیر قرار گرفتن در معرض مستقیم تابش نور آفتاب برای طولانی مدت، انواع آلودگی ها، انتخاب نادرست شیوه زندگی، وجود مواد شیمیایی در برخی محصولات آرایشی و استفاده مداوم از آن ها، داشتن بیماری خاص و استرس نیز می تواند در تیره شدن رنگ پوست مؤثر واقع شود. ولی در صورت تمایل به داشتن پوستی سفید و شفاف راهکارهایی وجود دارند که در رسیدن به این مهم، بسیار اثربخش بوده و شما را یاری می رسانند.

    داشتن خواب کافی

    جریان خون در هنگام خواب افزایش پیدا می کند و می تواند باعث شفافیت و درخشان تر شدن هر چه بیشتر پوست شما شود. در صورتی می توان گفت که بدن به اندازه کافی استراحت کرده است که به مدت 7 الی 9 ساعت در شبانه روز را به خواب با کیفیت اختصاص داده باشد و در غیر این صورت درگیر عوارض خواب ناکافی که یکی از آن ها کسلی چهره و کدری و تیرگی رنگ پوست است، می شود.

    نوشیدن آب کافی

    نوشین آب علاوه بر اینکه برای سلامت بدن، گردش خون و همه اندام های بدن مفید میباشد برای پوست هم بسیار مفید است و کمک زیادی به شادابی و جوانسازی پوست میکند. در زمانی که آب مینوشید، بدن شما میتواند سموم را بیرون رانده و ساختار و ظاهر پوست شما را بهبود بخشد. بنابراین توصیه می شود که در طول شبانه روز حداقل 6 لیوان آب بنوشید.

    محافظت در برابر آفتاب

    برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مخرب نور خورشید می بایست ضمن پوشاندن پوست با کمک کلاه و عینک آفتابی، از کرم ضد آفتاب نیز استفاده نمایید.

    رطوبت رسانی به پوست

    برای این که پوستی نرم و سفید داشته باشید بهتر است از روغن ها و رطوبت رسان ها برای پوست خود استفاده نمایید و با مصرف حداقل 2 مرتبه در روز از آن ها، پوست خود را به صورت مداوم مرطوب نگه دارید.

    بخور صورت

    برای این که تمامی آلودگی ها را از سطح پوست خود پاکسازی نمایید می توانید از بخور صورت استفاده کنید. جوشاندن پوست لیمو در آب، به جای استفاده از آب معمولی می تواند اثرگذاری بهتری داشته و پوست شما را سفید و شفاف کند.

    پاشیدن گلاب سرد روی پوست

    با توجه به خاصیت ضد التهابی گلاب، می توانید تمامی التهابات و قرمزی های پوست خود را با پاشیدن گلاب سرد بر روی پوست صورت خود کاهش داده و باعث تقویت آن نیز شوید.

    انجام لایه برداری پوست

    برای لایه برداری پوست می توانید به غیر از استفاده از دستگاه، از روش های دستی، برس های مخصوص لایه برداری و انواع محصولات لایه بردار استفاده کرده و به واسطه آن ها ضمن از بین بردن سلول های مرده پوست، لایه ای تازه و روشن را برای پوست خود به ارمغان بیاورید.

    داشتن رژیم غذایی مناسب

    با مصرف نمودن برخی از مواد غذایی می توان علاوه بر روشن شدن پوست، به سالم ماندن بخش های دیگر بدن کمک کرده و از ابتلا به انواع بیماری های مختلف جلوگیری به عمل آورد. به طور مثال می توان با مصرف میوه هایی از جمله آناناس، توت فرنگی، لیمو، سیر، اسفناج و گوجه فرنگی یک رژیم غذایی مناسب و متعادل را رعایت کرده و به واسطه آن ها، طراوت و درخشش پوست را افزایش داد. لازم به ذکر است که غذاهای چرب و سرخ شده نیز علاوه بر عملکرد بدن، برای پوست نیز مضر می باشند.

    استفاده از ماسک های حاوی مواد طبیعی 

    مواد طبیعی بسیاری هستند که می توانید آن ها را به صورت ماسک بر روی پوست خود استفاده کرده و باعث افزایش شفافیت و روشنی پوست خود شوید.

    بهترین ماسک های خانگی حاوی مواد طبیعی

    بهترین ماسک های خانگی حاوی مواد طبیعی

    1. آرد برنج و روغن نارگیل: مخلوط نمودن 2 قاشق غذاخوری آرد برنج در مقدار کمی روغن نارگیل و ماساژ آن بر روی پوست صورت، می تواند تیرگی های پوست را از بین برده و باعث سفید شدن پوست شود. 

    2. عسل و روغن زیتون: ریختن 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون در ظرفی مناسب و اضافه نمودن 1 قاشق غذاخوری عسل به آن، می تواند ترکیبی معجزه آسا برای روشن شدن پوست را فراهم آورد. بنابراین این ترکیب را به خوبی با هم مخلوط نموده و به مدت چند دقیقه بر روی پوست ماساژ نمایید. اضافه کردن چند قطره آب لیمو برای افرادی که پوستی روغنی دارند، می تواند مفیدتر عمل کند.

    3. موز، عسل و کره: 2 قاشق غذاخوری موز، 1 قاشق غذا خوری عسل و مقدار مناسبی کره را در ظرفی مناسب ریخته و با هم مخلوط نمایید. ترکیب به دست آمده را بر روی پوست برای مدت چند دقیقه نگه دارید.

    4. پوست پرتقال و شیر سرد: مخلوط نمودن پوست پرتقال و شیر سرد، می تواند ترکیب مؤثر و مفیدی را ایجاد کرده و هفته ای 2 مرتبه استفاده از آن بر روی پوست، می تواند نتایج فوق العاده ای را رقم بزند.

    5. پوست لیمو، عسل، جوش شیرین: 1 قاشق غذا خوری عسل را در ظرفی ریخته و به مقدار 2 قاشق چای خوری پودر پوست لیمو را به آن اضافه نمایید، سپس 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را به آن ها بیافزایید. بعد از مخلوط نمودن آن ها، خمیری یکنواخت به دست می آید که با استفاده از آن بر روی پوست، روشنی و شفافیت آن چند برابر می شود.

    6. آلوئه ورا، عسل، زردچوبه: 1 قاشق غذاخوری عسل را با 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و 1.2 قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط نموده و به مدت 15 دقیقه بر روی پوست صورت و گردن خود بگذارید و شاهد درخشانی و شفافیت بیشتر پوست خود شوید.

    7. آب لیمو و خیار: 1 قاشق غذا خوری آب لیمو را در ظرفی ریخته و خیار پوست کنده ای را در داخل آن برش دهید. این ترکیب را بر روی پوست صورت خود مالیده و به مدت 15 دقیقه زمان دهید تا بر روی پوستتان باقی بماند.

    8. گلاب و سرکه سیب: گلاب و سرکه سیب را به مقدار مساوی در داخل ظرفی ریخته و پس از هم زدن آن ها، پوست خود را به آن آغشته نمایید. اجازه دهید این ترکیب به مدت 2 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و آن را به طور کامل پاکسازی نماید.

    9. تخم مرغ و آرد ذرت: 1 عدد تخم مرغ را در ظرفی مناسب شکسته و 2 قاشق غذاخوری پودر آرد ذرت را به آن بیافزایید. بعد از مخلوط نمودن آن ها، ترکیب به دست آمده را بر روی پوست صورت خود استفاده کنید. اضافه نمودن آب لیمو به این ترکیب برای افرادی که پوستی مستعد آکنه دارند، اثرگذارتر می باشد.

    10. آرد نخود یا گندم، آب لیمو، زردچوبه: بعد از اضافه کردن 2 قاشق غذاخوری آرد نخود یا گندم به مقدار مناسبی آب، بهتر است 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و نصف قاشق غذاخوری زردچوبه را نیز به آن ها بیافزایید و بعد از هم زدن کامل آن ها، مخلوط را بر روی پوست صورتتان استفاده کنید.

    11. جوی دو سر و شیر یا ماست: بلغور جوی دو سر را در مقدار مناسبی شیر یا ماست ساده اضافه نموده و بعد از مخلوط نمودن آن ها، بر روی پوست صورت بمالید و به مدت 20 دقیقه زمان دهید تا مخلوط بر روی پوست به همان شکل باقی بماند. 

    برترین کرم های روشن کننده پوست

    برترین کرم های روشن کننده پوست

    کرم روشن کننده قوی درمالیفت (Melalift Cream)

    با استفاده از این کرم روشن کننده قوی می توانید ضمن محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مخرب نور خورشید، تمامی لکه ها و تیرگی های موجود بر روی پوستتان را از بین ببرید و شادابی و طراوت پوست را تا چندین برابر افزایش دهید.

    قیمت کرم روشن کننده درمالیفت

    کرم روشن کننده ویتامین C سینره (Cinere)

    در ترکیبات این کرم از ویتامین C استفاده شده است؛ بنابراین می تواند با جلوگیری از تجزیه کلاژن، چین و چروک های پوستی را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهد و شادابی و طراوت فوق العاده ای را برای پوست به ارمغان بیاورد. با مصرف این کرم رادیکال های آزاد نیز از بین رفته و پوست به خوبی در برابر اثرات مخرب محیطی محافظت می شود.

    قیمت کرم روشن کننده سینره 

    کرم روشن کننده مدیلن (Medilann Hydroquinone) 

    این کرم روشن کننده حاوی ویتامین C بوده و می تواند کلاژن سازی در پوست را افزایش دهد و به واسطه تحریک نمودن تولید سلول های جدید، ضمن جوان سازی پوست، چین و چروک ها و لکه های پوستی را نیز برطرف نماید. این کرم از خاصیت لایه برداری، جوان سازی و روشن کنندگی برخوردار می باشد.

    قیمت کرم روشن کننده مدلین

    کرم روشن کننده نئودرم (Neuderm Vitamin C Plus)

    این کرم حاوی ویتامین های E، C و A می باشد و می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، چین و چروک های پوست را از بین برده و فرآیند پیری پوست را به تأخیر بیاندازد. این کرم همچنین از خاصیت روشن کنندگی پوست برخوردار می باشد.

    قیمت کرم روشن کننده نئودرم

    کرم روشن کننده سی گل (Seagull Herbal)

    در ترکیبات این کرم از لیپوزیوم آربوتین، لیپوزوم رتینول، هیالورونات سدیم، ملفید، رومکس، دیسموناز و ویتامین های C و E استفاده شده است و می تواند ضمن از بین بردن تدریجی لک های تیره پوست، به روشنی، شفافیت و جوان کنندگی پوست کمک کند.

    قیمت کرم روشن کننده سی گل

    انجام مراقبت های روزانه

    انجام مراقبت های روزانه

    برای داشتن یک پوست شاداب نیازمند رعایت اصولی هستیم که باید به موقع و بایک روتین مشخص انجام شود و روتین های پوستی میتواند کمک شایان توجهی را به این مراقبت های پوستی بکند. علاوه بر این مراقبت های ویژه دیگری هم برای داشتن پوست سفید جوان و شاداب ضروری میباشد.

    • پاکسازی نمودن پوست صورت، 2 مرتبه در روز با صابون ها و پاک کننده های مناسب
    • استفاده حداقل 2 مرتبه در روز از محصولات مرطوب کننده
    • استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی مناسب با نوع پوست خود
    • پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست، پیش از خواب 
    • استفاده از ضد آفتاب متناسب با نوع پوست

    جمع بندی

    در صورت انجام دادن راهکارهای روش کننده پوست که در این مقاله به آن ها اشاره شد و استفاده از ماسک های حاوی مواد طبیعی بر روی پوست که مورد بررسی قرار گرفت، می توان امیدوار بود که پس از یک هفته پوست صورتتان تغییر قابل توجهی کرده و به زیبایی و جذابیت چهره شما افزوده شود. ولی چنانچه در کنار این راهکارها و روش های خانگی، تمایل به خرید کرم های روشن کننده پوست را دارید، می توانید با ورود به سایت داروخانه دکتر یزدیان بهترین نوع از کرم های روشن کننده پوست را خریداری نمایید.

    درج نظر

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا