در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته
    نمایش صفحه 1 از 2

    مکمل کم خونی

    مرتب سازی بر اساس
    جستجوی پیشرفته
    مرتب سازی بر اساس:
    • پیش فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدید‌ترین ها
    • جدیدترین ها
    • نام : الف تا ی
    • نام : ی تا الف
    123٬000 تومان
    80٬000 تومان
    212٬500 تومان
    191٬000 تومان
    139٬500 تومان
    97٬500 تومان
    78٬500 تومان
    29٬500 تومان
    پیشنهاد شگفت انگیز
    31٬000 تومان
    15٬500 تومان
    23٬200 تومان
    17٬400 تومان
    47٬000 تومان
    39٬500 تومان
    86٬800 تومان
    69٬500 تومان
    219٬000 تومان
    187٬000 تومان
    114٬500 تومان
    58٬000 تومان
    180٬000 تومان
    70٬000 تومان
    100٬000 تومان
    85٬000 تومان
    59٬900 تومان
    43٬100 تومان

    مکمل های درمانی کم خونی

    کم خونی یا آنمی اختلال خونی شایعی است که در آن گلبول های قرمز و یا هموگلوبین کافی در خون برای رساندن اکسیژن به سایر بافت های بدن وجود ندارد. به همین دلیل است که کم خونی با مشکلات تنفسی و احساس ضعف و خستگی همراه است.  از عوامل ایجادکننده کم خونی می توان به کمبودهای تغذیه ای، خونریزی، ناهنجاری های ژنتیکی، بیماری های مزمن یا مسمومیت های دارویی اشاره کرد. شایع ترین علت آن کم خونی ناشی از فقر آهن است که بیشتر در زنان دیده می شود.  خیلی از انواع کم خونی قابل پیشگیری نمی‌باشند. با این حال بعضی از انواع دیگر از جمله کم خونی بعلت فقر آهن و کمبود ویتامین، با یک رژیم غذایی پر ویتامین و مکمل قابل پیشگیری می‌باشد.

    این ویتامین ها و مکمل ها شامل:

    • مکمل های آهن

    بدن ما به آهن نیاز دارد.از آهن برای ساخت هموگلوبین استفاده میشود_بخشی از سلولهای قرمز رنگ خون که وظیفه انتقال اکسیژن دربدن انسان را برعهده دارند. آهن در قدرت عضله ها، سطح انرژی و کارکرد خوب ذهن اهمیت دارد. پایین بودن میزان آهن ممکن است باعث ایجاد احساس خستگی وناتوانی در انجام فعالیتهای روزانه شود. در صورتیکه میزان آهن موجود در بدن از این مقدارهم کمرت شود هموگلوبین به کمرت از حد نرمال خود نزول میکند که این مسئله به عنوان کم خونی ناشی از فقر آهن شناخته میشود.

    • ویتامین B12 :

    ویتامین B12 برای تولید گلبول های قرمز و سفید، هموگلوبین، پلاکت ها و سایر اجزای تشکیل دهنده خون ضروری می باشد و کمبود آن می تواند باعث بروز کم خونی شدید و سایر بیماری های خونی گردد. گلبول های قرمز، پلاکت ها و بسیاری دیگر از اجزای خون در مغز استخوان تولید می شوند، فعالیت مغز استخوان به شدت وابسته به میزان کافی از ویتامین B12 است.

    • ویتامین c :

     ویتامین C باعث جذب هرچه بیشتر آهن در روده ها می شود به همین جهت برای افرادی که مبتلا به کم خونی فقر آهن می باشند مفید است. با مصرف ویتامین ث جذب آهن در روده ها تا 4 برابر افزایش می یابد.

    • ویتامین B6 کمک به تولید RBC و هموگلوبین:

    این ویتامین به کمک سایر موادمغذی از قبیل، B12، آهن، اسیدفولیک برای تولید گلبول های قرمز و هموگلوبین مورد نیاز می‌باشند. میزان کافی از vit.B6 برای جذب B12 از طریق دستگاه گوارش مورد نیاز است؛ به عبارتی کمبود Vit.B6 می‌تواند منجر به کمبود B12 شود. 

    • مس:

    مورد نیاز برای ساخته شدن آهن

    • روی (زینک):

    مورد نیاز برای ساخته شدن آهن می باشد. گاهی آهن به میزان زیاد یا کافی در بدن وجود دارد اما بدن نمی تواند از آن استفاده کند زیرا آهن باید به مولکول پروتئینی به نام فریتین (Ferritin) متصل شود تا بتواند به تمام نقاط بدن حمل و نقل گردد. اگر بطور صحیح به این پروتئین اتصال نیابد در بافت های نرم بدن مانند کبد رسوب می کند.

     

    مکمل کم خونی

    قرص های کم خونی

    قرص های کم خونی انواع و اقسام متفاوتی دارند و بسیاری از دختران که به کم خونی مبتلا هستند باید با انواع قرص کم خونی بیشتر آشنا شوند. قرص های کم خونی حتما باید با تجویز و نظر پزشک مصرف شوند و به دلیل اینکه کم خونی در افراد مختلف متفاوت است چندین نوع قرص کم خونی در بازار موجود است که شما اگر به کم خونی فقر آهن مبتلا هستید باید از قرص کم خونی اسید فولیک استفاده کنید.

     

    درمان کم خونی با مکمل های اسید فولیک

    اسید فولیک یکی از انواع ویتامین B است که به نام فولات نیز شهرت دارد. فولات به طور طبیعی در خوراکی ها وجود دارد اما اسید فولیک، شکل مصنوعی این ویتامین است. بدن ما قادر به ساختن اسید فولیک نیست و برای همین باید از طریق غذا یا مکمل ها دریافتش کنیم. 

    از اسید فولیک برای پیشگیری و درمان کم فولات بودن خون استفاده می شود. اسید فولیک برای عملکرد مناسب بدن و رشد آن ضرورت دارد. برای زنان باردار معمولاً اسید فولیک تجویز می شود تا هم از مشکلات حین زایمان پیشگیری شده و همچنین رشد سالم و خوبی داشته باشد.

    بعضی از محققین پزشکی بر این عقیده اند بدن از اسید فولیک(فرمی که در مکمل های غذایی موجود است) بهتر از فولات(فرمی که در مواد غذایی است) استفاده می کند به همین جهت توصیه می شود زنان باردار 800 الی 1000 میکروگرم در روز از مکمل های اسید فولیک از چند هفته قبل از بارداری تا هنگام زایمان استفاده کنند.

     

     

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا