در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    مراقبت از مو هنگام ورزش

    سه شنبه 6 تیر 1402 ساعت 05:57 بازدید: 30 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 1
    مراقبت از مو هنگام ورزش

    ورزش کردن میتواند بر سلامت کلی بدن تاثیر‌گذار باشد که پوست و مو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. علاوه بر تغذیه، ورزش نیز می‌تواند بر تقویت و رشد موهای شما تاثیر بسزایی داشته باشد زیرا باعث افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی در پوست سر و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. اما در کنار ورزش منظم باید به اصول مراقبتی از موها نیز پایبند باشید و در حین ورزش از موها مراقبت کنید تا آسیبی به آن‌ها نرسد. با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با اصول مراقبتی از موها هنگام ورزش کردن آشنا کنیم.

    مراقبت از مو قبل از ورزش

    • قبل از ورزش موهای خود را نشویید

    قبل از ورزش موهای خود را نشویید و شستن آن را به بعد از ورزش کردن موکول کنید زیرا موهای کثیف بهتر حالت می‌گیرند و به راحتی می‌توانید به آن‌ها مدل دهید و از ریزش آن‌ها اطراف گردن و روی صورت و پیشانی جلوگیری کنید. از طرفی دیگر نگران کثیف شدن و عرقی شدن موهای خود بعد از ورزش کردن نیستید.

    • از محصولات مراقبتی حاوی سیلیکون استفاده نکنید

    قبل از ورزش هرگز روی موهای خود از محصولات مراقبتی حاوی سیلیکون استفاده نکنید زیرا سیلیکون گرد‌و‌غبار، کثیفی و عرق را به خوب جذب می‌کند و باعث می‌شود موها کثیف به نظر برسند و به کف سر بچسبند.

    مراقبت از موها حین ورزش

    • بهترین مدل بستن موها

    مدل موی انتخابی شما علاوه بر آن که به شما ظاهری آراسته و مرتب می‌دهد می‌تواند تمرکز شما را برای انجام تمرینات ورزشی بالا ببرد. انتخاب بهترین مدل مو بستگی به نوع ورزشی دارد که شما انجام می‌دهید همچنین مدل مو باید طوری باشد که کمترین ریزش را روی پیشانی و صورت شما داشته باشد و از تماس موهای شما با عرق دور گردن، پیشانی و صورت جلوگیری کند. مدل گوجه‌‌ای در بالای سر که بسیاری از ورزشکاران از آن استفاده می‌کنند بهترین روش بستن مو حین ورزش کردند زیرا موها را از تماس با عرق پشت گردن محافظت می‌کند. مدل دم اسبی یا بافت دم اسبی نیز مدل مناسب دیگر است که باید طوری از بالا بسته شوند که موها با عرق پشت گردن در تماس نباشد این مدل برای دویدن روی تردمیل گزینه‌ی مناسبی می‌باشد.

    • پاک کردن عرق موها

    عرق کردن هنگام ورزش فوایدی زیادی دارد و سموم را از بدن دفع می‌کند اما تجمع عرق روی پوست موها می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی موها شود. (که اگر چنین اتفاقی برای شما پیش افتاده باشد می توانید از شامپو موهای خشک و آسیب دیده استفاده کنید.) منافذ روی پوست موها ممکن است از طریق عرق مسدود شوند و اکسیژن‌رسانی به پوست کف سر به خوبی صورت نگیرد. به همین دلیل باید هنگام ورزش کردن با دستمال حوله‌ای به طور مرتب عرق‌تان را از موها و پوست سرتان خشک نمایید.

    • از دست زدن به موهای خود بپرهیزد

    دست زدن بیش از حد به موها و بازی کردن با آن‌ها حین ورزش باعث ترشح بیشتر چربی در کف سر می‌شود که با عرق کف سر می‌تواند موهای شما را کثیف‌تر کند. همیشه در باشگاه موهای خود را ببندید و کثیفی دستتان را به موهایتان منتقل نکنید.

    • موهای خود را از تابش نور خورشید محافظت کنید

    اگر در محیط باز ورزش می‌کنید موهای خود را در برابر نور خورشید محافظت کنید زیرا نور خورشید باعث آسیب رساندن به موها و خشکی و شکنندگی آن‌ها می‌شود همچنین نمک موجود در عرق کف سر حین ورزش می‌تواند خشکی موهای شما را تشدید کند. می‌توانید برای محافظت از موهای خود از محصولات مراقبتی که حاوی فاکتورهای محافظت‌کننده در برابر نور خورشید هستند استفاده نمایید.

    مراقبت از موها بعد از ورزش

    • استفاده از شامپو مناسب

    اگر هر روز ورزش هوازی انجام می‌دهید باید به طور مرتب موهای خود را بشویید و اگر به استفاده از شامپو اصرار دارید باید از شامپوهای روزانه با PH مناسب و ملایم استفاده نمایید تا ضرری برای پوست کف سر و موهای شما نداشته باشد و باعث خشکی آن‌ها نشود.

    جمع بندی

    مو به عنوان یکی از اعضای خارجی  بدن که در معرض محیط و شرایط مختلف محیطی قرار دارد نیلزمند مراقبت هایی ویژه و توجه خاصی میباشد. رعایت یک سری پروتکل های بهداشتی و روش های مراقبت که در این مقاله به آن اشاره شد میتواند نقش بسزایی در مراقبت و نگهداری بهتر از موها در برابر آسیب های محیطی باشد.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا