در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    علائم حساسیت به پروتئین وی

    جمعه 4 خرداد 1403 ساعت 23:56 بازدید: 28 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    علائم حساسیت به پروتئین وی

    پروتئین وی چیست؟

    شیر گاو دارای دو نوع پروتئین مختلف بوده که یکی از آنها همان پروتئین وی است. این پروتئین هنگام تولید پنیر از شیر و از مایع به‌دست‌آمده در این فرایند جدا می‌شود. به همین دلیل به این پروتئین، آب‌پنیر نیز می‌گویند. برای تبدیل آب‌پنیر به مکملی که مورد استفاده بدنسازان و ورزشکاران است، آن را خشک و به پودر پروتئین وی تبدیل می‌کنند. پودر پروتئین وی می‌تواند در انواع نوشیدنی‌هایی که افراد در طول روز و پس از ورزش استفاده می‌کنند اضافه شود؛ همچون آبمیوه‌ها، اسموتی، شیر و هر نوع نوشیدنی دیگر.

    پروتئین وی از مواد بسیار مغذی و مفید برای بدن بوده که بسیاری از آمینواسیدهای ضروری و لازم را شامل می‌شود. مکمل پروتئین وی در صورت عدم بروز حساسیت می‌تواند تأثیرات فوق‌العاده‌ای بر بدن انسان بگذارد. از این اثرات می‌توان به کاهش وزن اضافی، بهبود عضلات، جوان‌سازی پوست، تنظیم هورمون‌ها و همچنین پیشگیری برخی بیماری‌ها همچون سرطان و مشکلات قلبی اشاره کرد.

     

     

    حساسیت به پروتئین وی چه دلیلی دارد؟

    به‌طورکلی حساسیت‌ها واکنش‌های تهاجمی بدن نسبت به برخی مواد یا محرک‌های خارجی است که با علائمی همراه می‌شود. آلرژی بدن افراد نسبت به پروتئین وی نیز از حمله تهاجمی سیستم ایمنی افراد به مواد موجود در این مکمل ناشی می‌گردد. در واقع هنگامی که ریز مولکول‌های سازنده این پروتئین به سیستم ایمنی افرادی که به آن حساسیت دارند می‌رسند، بدن آنها دچار واکنش‌های آلرژیک و نشانه‌های حساسیت می‌شود. اما دلیل بروز علائم حساسیت به پروتئین وی چیست؟

    ترکیبات تشکیل‌دهنده پروتئین وی یعنی دو ماده پروتئینی ترانسفرین و بتا - لاکتوگلوبولین منجر به این حساسیت می‌شوند. بتا - لاکتوگلوبولین یکی از پروتئین‌هایی است که در محصولات لبنی همچون شیر موجود بوده و ترانسفرین نیز جزو پروتئین‌های موجود در گوشت مرغ و گوشت قرمز است. در صورتی که شخصی با محصولات لبنی یا گوشت قرمز و مرغ حساسیت داشته باشد، به احتمال بسیار زیاد با مصرف این مکمل بدنسازی نیز دچار واکنش آلرژیک خواهد شد. این مواد در بدن واکنش‌های ایمنی همچون ترشح هیستامین را باعث شده و در نهایت با نشانه‌هایی همچون خارش و مشکلات پوستی، گوارشی و غیره ادامه می‌یابد.

    علائم حساسیت به پروتئین وی

    عوارض مصرف پودر پروتئین وی

    بگذارید قبل از هر چیزی خیال‌تان را راحت کنیم، در صورت مصرف صحیح پروتئین وی، احتمال بروز عوارض جانبی بسیار ناچیز و اندک است و مشکلی هم برای شما پیش نخواهد آمد. اما باید توجه کنید که مصرف بی‌رویه و بیش از حد هر چیزی می‌تواند مضر باشد، حتی پودر پروتئین وی. با توجه به این نکته، مهم‌ترین عوارض گزارش شده برای مصرف بیش از حد پروتئین وی به شرح زیر است:

    مشکلات کلیوی

    مصرف بیش از حد پروتئین ممکن است منجر به عوارض کلیوی شود. پروتئین وی می‌تواند حجم ادرار، محتوای اوره و دفع کلسیم از طریق ادرار را افزایش دهد و بار سنگینی روی کلیه‌ها ایجاد کند. همین عوامل ممکن است در نهایت منحر به سنگ کلیه شوند. به همین دلیل لازم است اگر مصرف پروتئین بالایی دارید، حتما مصرف آب و فیبر را هم افزایش دهید تا تعادل ایجاد شود. به علاوه اگر مشکلات کلیوی دارید، سرخود از پودر پروتئین وی استفاده نکنید.

    مشکلات گوارشی

    یکی دیگر از عوارض مصرف پروتئین وی رایج، مشکلات کلیوی است که این هم در مقادیر بالای مصرف دیده شده است. خوردن بیش از حد پودر پروتئین وی ممکن است باکتری‌های مفید روده را کاهش دهد و سبب افزایش باکتری‌های مضر شود که می‌تواند درد معده، یبوست و گاز ایجاد کند. این مشکل علی‌الخصوص برای کسانی که به طور طبیعی در هضم محصولات لبنی و پروتئین مشکل دارد بسیار شدیدتر هم خواهد بود.

     

    بیماری‌های قلبی

    احتمال بروز مشکلات قلبی یکی دیگر از عوارض مصرف پروتئین وی است که البته به ندرت دیده می‌شود. مصرف بیش از حد پروتئین وی می‌تواند بر فعالیت‌ طبیعی قلب اثر بگذارد و منجر به آریتمی قلبی و حتی ایست قلبی شود. از طرفی به طور کلی منابع مختلف با پروتئین بالا ممکن است سطح جربی‌های اشباع شده، اسیدیته خون و سطوح قند خون را بالا ببرند که همگی نشانگرهای احتمالی بیماری‌های قلبی هستند.

    مشکلات کبد

    پروتئین وی اصولا توسط کسانی مصرف می‌شود که می‌خواهند عضله بسازند و این پروتئین هم به فرایند سنتز عضلانی کمک می‌کند. همین پروتئین اگر بدون ورزش مصرف شود، ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشد. پروتئینی که برای ورزش و ساخت عضله به کار نرود تاثیر منفی خود را روی کبد می‌گذارد و با مرور زمان می‌تواند به آسیب کبدی منجر شود.

    احتمال بروز آکنه

    پروتئین وی ممکن است سطح انسولین و ماده‌ای به نام IGF-1 را افزایش دهد که در واقع یک فاکتور رشد شبه انسولین است. این ماده در عین این که می‌تواند رشد عضلانی را بهبود دهد، به ترشح هورمون‌های کمدوژنیک یا جوشزا هم کمک می‌کند و همین مسئله ممکن است در برخی افراد سبب ایجاد جوش‌های هورمونی شود

     

    عوارض پروتئین وی برای ریزش مو

    مطالعات بسیار اندکی وجود دارد که در مورد ارتباط پروتئین وی و ریزش مو تحقیق کرده باشد. با این وجود در برخی مطالعات محدود اشاره شده که مصرف پروتئین وی ممکن است سبب افزایش ریزش مو شود. با این وجود از طرف دیگر باید به این نکته توجه کرد که خود پروتئین عاملی مهم برای حفظ سلامت و رشد موهاست، پس در نهایت آیا این پروتئین باعث ریزش مو می‌شود یا نه؟ یک نکته جالب این جا وجود دارد و آن هم این که اگر موهای‌تان ریزش غیر طبیعی نداشته باشد احتمال این که به وسیله پروتئین وی دچار ریزش شوید بسیار پایین است. در واقع موارد معدودی هم که از ریزش مو مشاهده شده، مربوط به افرادی بوده که در حالت عادی هم ریزش داشته‌اند و صرفا کمی تشدید شده است.

    علائم حساسیت به پروتئین وی

    عوارض پروتئین وی تقلبی

    از آن جایی که مکمل‌های تقلبی دارای مواد ارزان‌تر یا مواد جایگزین هستند، جای تعجبی هم ندارد که ممکن است عوارض به شدت منفی روی سلامت کلی بدن داشته باشند. اگر بعد از مصرف پروتئین وی جدیدی که خریداری کرده‌اید عوارض شدیدی را مشاهده کردید، باید به اصل بودن آن شکل کنید. از جمله این عوارض می‌توان به آکنه‌های شدید روی پشت و بازوها یا ریزش موها اشاره کرد. عوارض گوارشی شدید هم یکی دیگر از عوارض مصرف پروتئین وی تقلبی است. برخی از مدل‌ها صرفا تاثیر خاصی روی شما ندارند و هیچ فایده‌ای نخواهند داشت.

     

    تاثیر برند در عوارض پروتئین وی عوارض مکمل وی چیست؟

    اکثر محصولات پروتئین وی در بازار دارای افزودنی‌های مختلف مانند ویتامین‌ها و طعم هستند. بنابراین بسیار طبیعی است که محصولات برندهای مختلف، یکسان نباشد و روی بدن هم تاثیر یکسانی نداشته باشد. نیازی به گفتن نیست که هر چه از برند معتبرتری خرید کنید، احتمال بروز و مشاهده عوارض جانبی احتمالی کمتر است، البته اگر خودتان حساسیتی به این پودر نداشته باشید.

     

    چطور از عوارض پروتئین وی جلوگیری کنیم؟

    همانطور که گفتیم به طور کلی عوارض مصرف پروتئین وی ناچیز هستند و اگر میزان مصرف درست آن را رعایت کنید و زیاده روی نکنید مشکلی پیش نمی‌آید. به هر حال اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید و زیاد با این پروتئین سروکار دارید، رعایت این نکات ساده می‌تواند عوارض جانبی پروتئین وی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد:

     

    پروتئین وی ایزوله مصرف کنید

    پروتئین وی انواع مختلفی دارد که معروف‌ترین آن‌ها پروتئین وی کنسانتره، هیدرولیز و ایزوله هستند. در این میان پروتئین وی ایزوله نوعی خالص‌تر از پروتئین وی است که افزودنی‌های بسیار کمی دارد و همین هم احتمال ایجاد عوارض جانبی را در آن کم می‌کند. این نوع پروتئین همچنین دارای محتوای بیشتری از پروتئین نسبت به مدل‌های دیگر است و در عضله سازی تاثیر بهتری خواهد داشت، از طرفی مقادیر کمتر آن کافی است و همین هم کمک می‌کند عوارض احتمالی کمتری داشته باشد. /ی

    علائم حساسیت به پروتئین وی علائم حساسیت به پروتئین وی علائم حساسیت به پروتئین وی
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا