در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    معرفی مکمل های بدنسازی

    بدنسازی به یکی از ورزش های پر طرفدار در دنیا تبدیل شده است. این ورزش یکی از ورزش های چالشی و رقابتی است که جذابیت زیادی در آن وجود دارد. هر ورزشکار با توجه به هدفی که دارد، راهی را برای بدنسازی انتخاب می کند.. تیپ و استایل بدنی هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد. برخی افراد دارای اضافه وزن هستند و برخی دیگر کمبود وزن دارند. به طور قطع راهی که این دو فرد باید در پیش داشته باشند متفاوت می باشد. بعد از تعیین هدف می توان با استفاده از مکمل های ورزشی راه رسیدن به هدف را هموارتر کرد. این مکمل ها شما در کاهش و یا افزایش وزن کمک زیادی خواهند کرد. مکمل های بدنسازی دارای انواع مختلفی می باشد که باید به درستی انتخاب و مصرف شوند. چرا که مصرف خودسرانه و اشتباه مکمل بدنسازی هیچ فایده ای برای فرد نداشته، بلکه می تواند برعکس عمل کند. پس حتما برای خرید و مصرف مکمل های بدنسازی مشورت های لازم را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

    انواع مکمل بدنسازی

    در ادامه به بررسی برخی از مکمل های بدنسازی خواهیم پرداخت و مهمترین آن ها را برای شما شرح خواهیم داد:

    • پروتئین وی

    اصلی ترین و مهم ترین مکمل بدنسازی در بین تمامی مکمل ها پروتئین وی می باشد. بسیاری از افراد پروتئین وی را به عنوان مادر مکمل ها می دانند. حال بهتر است بیشتر با این مکمل آشنا شوید. شیر دارای دو پروتئین مفید کازئین(80%) و آب پنیر(20%) می باشد. کازئین و این پروتئین در واقع همان آب پنیری است که در هنگام تولید پنیر از شیر جدا شده است. اما پروتئین وی در جای دیگری هم وجود دارد. اگر به روی ماست تا به حال دقت کرده باشید، آن مایع آبکی روی ماست نیز پروتئین وی می باشد. پروتئین وی دارای طعم های مختلف می باشد که متناسب با سلیقه خود می توانید آن را انتخاب کنید. پروتئین وی مکملی عضله ساز است و در مقایسه با مکمل های دیگر بسیار مفید است. این مکمل باعث افزایش وزن بدن بدون افزایش چربی، دریافت انرژی لازم برای افراد ، باعث افزایش عضله سازی، دارای سرعت جذب بالا و پی اچ پایین می باشد.

    پروتئین وی

    • مکمل کراتین

    کراتین ماده ای است که به طور طبیعی در بدن انسان یافت می شود. این ماده انرژی در بافت های عضلانی است که در زمان تحرک و انجام فعالیت های سخت و شدید انرژی را تامین می کند. از این مکمل برای افزایش عضله سازی و افزایش قدرت استفاده می کنند. وقتی از کراتین استفاده می کنید، به وضوح متوجه می شوید که زور شما بیشتر شده است. کراتین یکی از انواع مکمل بدنسازی است. این ماده به بهبود و تقویت عملکردهای مغزی منجر می‌شود. اگر بخواهید عضلات بزرگتر و حجیم‌تری داشته باشید. مسلما باید بیشتر ورزش کنید. ورزش بیشتر برابر با تحرک بیشتر و صرف انرژی بیشتر است. بنابراین با مصرف کراتین می‌توانید به مدت بیشتری ورزش کنید. از فواید مصرف این مکمل می توان به افزایش آب رسانی سلول ها، کمک به عضله سازی و چربی سوزی ، بالا بردن سطح هورمون های آنابولیک، بهبود کیفیت تمرینات و افزایش قدرت و عملکرد بیشتر اشاره داشت.

    (مشاهده محصولات کراتیتن)

    مکمل کراتین

    • مکمل گینر

    در این قسمت از معرفی مکمل های بدنسازی به مکمل گینر رسیده ایم. این مکمل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و برای افرادی است که دارای کمبود وزن می باشند. این مکمل عضله سازی کالری بسیار بالایی دارد که در دو نوع گینر عضله ساز و گینر افزایش وزن وجود دارد. تفاوت این دو مکمل گینر عضله‌ساز و گینر افزایش وزن به محتویات تشکیل دهنده آن‌ها و تاثیرشان روی فرد برمی‌گردد. در گینر افزایش وزن نسبت کربوهیدرات به پروتئین بیشتر است در حالی که در گینر عضله ساز نسبت پروتئین به کربوهیدارت غالب است. از فواید این مکمل می توان به افزایش سرعت عضله سازی با گینر حجم، کاهش دوران ریکاوری با گینر حجم، کاهش آسیب دیدگی به عضلات و بدن با گینر، وجود ترکیبات مغذی برای بدن اشاره کرد. این مکمل در طعم های مختلف وجود دارد که به صورت پودری نیز می باشد. شما می توانید آن را با آب یا شیر حل کرده و میل کنید.

    مکمل گینر

    سخن پایانی

    در این مطلب به طور خلاصه 3 نوع از مکمل های بدنسازی را برای شما شرح دادیم. ورزش بدنسازی جدا از تمرین های سختی که باید انجام شود، نیازمند به تغذیه مناسب می باشد. شما اگر کالری و پروتئین های مورد نیاز بدن را از طریق مواد غذایی تامین کنید، نیازی به مکمل های بدنسازی نخواهید داشت. اما اگر مشکل گرفتن رژیم دارید، به راحتی می توانید با استفاده از مکمل های بدنسازی به هدف خود نزدیک تر شوید. نکته ای که باید در خرید و مصرف مکمل توجه داشته باشید این است که، قبل از خرید و مصرف با مربی و یا پزشک متخصص مشورت لازم را داشته باشید. مصرف خودسرانه و اشتباه مکمل هیچ کمکی به شما نخواهد کرد، بلکه می تواند آسیب هایی به شما برساند. اگر قصد خرید مکمل های بدنسازی را دارید، می توانید به راحتی در سایت دکتر یزدیان سفارش خود را ثبت نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

    سوالات متداول

    1. بهترین زمان های مصرف پروتئین وی چه زمانی می باشد؟
      صبح بلافاصله پس از بیدار شدن به صورت ناشتا – 30 دقیقه قبل از تمرین بدنسازی – بلافاصله بعد از تمرین بدنسازی
    2. بهترین زمان های مصرف کراتین چه زمانی می باشد؟
      اگر در هفته ی بارگیری می باشید در هفته اول باید روزانه به مقدار 20 گرم مصرف شود و در هفته های بعد به مقدار 10 گرم مصرف شود. اما بهترین زمان مصرف کراتین 30 دقیقه قبل از تمرین بدنسازی و بلافاصله بعد از تمرین بدنسازی می باشد.
    3. بهترین زمان های مصرف گینر چه زمانی می باشد؟
      صبح بلافاصله پس از بیدار شدن – 30 دقیقه قبل از تمرین بدنسازی – بلافاصله بعد از تمرین بدنسازی. مقدار مصرف حدود 10 الی 20 گرم در هر بار مصرف می باشد که حتما نیاز به مشورت مربی دارد.

    درج نظر

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا