در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته
    نمایش صفحه 1 از 1

    مکمل دیابت

    مرتب سازی بر اساس
    جستجوی پیشرفته
    مرتب سازی بر اساس:
    • پیش فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدید‌ترین ها
    • جدیدترین ها
    • نام : الف تا ی
    • نام : ی تا الف
    245٬000 تومان
    171٬000 تومان
    91٬500 تومان
    84٬000 تومان

    مکمل های مناسب بیماران دیابتی

    دیابت یا قند یکی از بیماری های متابولیکی است که در اثر کاهش تولید انسولین در بدن و یا کم شدن اثر انسولین در متابولیسم ایجاد می شود. انسولین در لوزالمعده تولید شده و باعث می شود بدن قند را برای تولید انرژی مصرف کند. دیابت به دو صورت است: دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2. ديابت نوع 1 که به آن دیابت وابسته به انسولين می گویند، به علت کمبود یا فقدان انسولین بروز پیدا می کند و افراد مبتلا به تزریق انسولین نیاز دارند. دیابت نوع 2 یا دیابت غیروابسته به انسولین معمولآً در افراد چاق بروز پیدا می کند و علت آن چاقی، عدم تحرک کافی، رژیم غذایی نامناسب و وراثت است؛ این افراد از داروهای پایین آورده قند خون به عنوان درمان کمکی در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب باید استفاده کنند. برخی از مکمل های غذایی می توانند ضررهای بالا بودن قند خون را جبران کنند و برخی می توانند قند خون را کنترل کنند. افراد دیابتی به دلیل عادات غذایی اشتباه و وضعیت بیماری شان معمولاً دچار کمبود ویتامین ها و مواد معدنی هستند، به همین دلیل لازم است که از مکمل های غذایی استفاده کنند تا مواد مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند؛ برخی از ویتامین ها در بدن ساخته می شوند و برخی هم همانطور که گفته شد به وسیله مکمل ها قابل تامین خواهند بود.

     

    مکمل های تغذیه و دیابت

     

    چگونه مکمل های غذایی می توانند در کنترل قند خون موثر باشند؟

    هنوز مطالعات و تحقیقات مکفی که بتوانند توصیه های مشخصی را در مورد مصرف مکمل ها در دیابت ارائه دهند، موجود نمی باشند. مطالعات امروزی به سه ماده ی معدنی اشاره دارند که ممکن است برای بیماری دیابت موثر باشند:

    عنصر کروم: که ممکن است به کنترل سطوح قند خون و همچنین کاهش وزن، کمک نماید.

    عنصر منیزیم: سطوح عنصر منیزیم اغلب در افرادی که مشکلاتی در رابطه با ترشح انسولین دارند و نیز در افرادی که دچار عوارض دیابت هستند، پایین می باشد. ولی آیا این که مصرف مکمل های منیزیم می تواند در بهبود و یا تخفیف این عوارض موثر باشد و یا خیر، هنوز مشخص نیست.

    عنصر وانادیوم: عنصر وانادیوم ممکن است حساسیت بدن نسبت به هورمون انسولین را افزایش دهد.

     

    سخن پایانی

    اطلاعات در مورد مکمل های غذایی در بیماری دیابت هنوز ناپخته و ناکامل است و یک نسخه ی مشخص و مطمئن برای مصرف مکمل ها در بیماری دیابت وجود ندارد. پس حتما در این مورد با پزشک معالج تان مشورت کنید. این اولین قدم در گرفتن تصمیم صحیح در مورد استفاده و مصرف مکمل ها در بیماری دیابت می باشد.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا