در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته
    • خانه
    • قرص مایه پنیر رنی لسه - 10 عددی
    افزودن به لیست علاقه مندی ها
    مقایسه

    قرص مایه پنیر رنی لسه - 10 عددی

    شناسه محصول: 6262222225737
    شناسه محصول: 6262222225737
    تاریخ انقضا: بیش از 8 ماه
    ناموجود
    متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست.می‌توانید از طریق لیست پایین صفحه، از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید
    در صورت موجود شدن به من اطلاع بده
    امتیاز محصول
    مشخصات فنی بیشتر
    نقد و بررسی اجمالی
    بیشتر

    Rennilase tablet

    • نقد و بررسی
    • مشخصات
    • نظرات کاربران
    • پرسش و پاسخ
    نقد و بررسی اجمالی
    قرص مایه پنیر رنی لسه - 10 عددی
    نقد و بررسی
    Rennilase tablet
    ادامه مطلب
    نقد و بررسی تخصصی

    پنیر یک محصول لبنی مغذی و پرمصرف در سراسر دنیا محسوب می‌شود که بیشترین استفاده از آن در وعده صبحانه می‌باشد. پنیر در نبود شیر و ماست می‌تواند مقدار کلسیم مورد نیاز بدن ما را تامین کند.

    امروز پنیر را می‌توان توسط قرص ‌های پنیر (مایه پنیر) به راحتی و آسانی حتی در منزل تهیه کرد اما مایه پنیر یا قرص پنیر کاربرد فراوانی در صنایع لبنی و به خصوص در تولید انواع پنیر دارد . در واقع قرص پنیر یک پروتئاز به نام رنین می‌باشد که پروتئین ‌های موجود در شیر را تجزیه می‌کند و با لخته کردن آن، پنیر به دست می‌آید.

    قرص پنیر و مزایای استفاده از آن چیست؟

    قرص پنیر یک ماده لخته کننده شیر برای تهیه انواع پنیر می‌باشد که ماندگاری بسیار بالایی دارد و اغلب از نوع قارچ و گیاهی می‌باشد و از طریق واکنش ‌های شیمیایی تولید می‌شود و می‌توان آن را بیرون از یخچال به مدت 1 سال و در درون فریز به مدت 5 سال نگهداری کرد. با استفاده از قرص پنیر می‌توان انواع پنیرهای خامه ای، پنیر دلمه، پنیرهای سفت مانند چدار را به صورت خانگی و صنعتی تهیه کرد.

    قرص مایه پنیر رنی لسه

    کیفیت پنیر بسته به مایه آن می‌باشد که در گذشته از بافت ‌های داخلی بدن گوساله گرفته می‌شد اما امروزه در آزمایشگاه ‌ها تولید و عرضه می‌شود. قرص مایه پنیر رنی لسه یک استارتر برای تولید شیر به پنیر می‌باشد، در واقع یک آنزیم برای لخته کردن شیر می‌باشد که از قارچ خاصی به دست می‌آید و جزو با کیفیت ترین مایه پنیرهای موجود در بازار است.

    یکی از مزیت ‌های مهم قرص پنیر رنی لسه این است که قدرت بسیار بالایی دارد و می‌تواند حجم بسیار زیادی از شیر را منعقد کرده و به پنیر تبدیل کند. مایع پنیر رنی لسه می‌تواند 10، 25، 100 لیتر شیر را به پنیر تبدیل کند. و قدرت 25 و 100 درصد آن برای نوع صنعتی می‌باشد. هر 1 قرص آن برای 10 لیتر شیر استفاده می‌شود و هر ورق حاوی ده قرص می‌باشد.

    طرز تهیه پنیر با قرص پنیر

    • شیر را درون ظرف استیل ریخته و روی حرارت کم گرم کنید ولی باید مراقب باشید که شیر نجوشد. (هر چه شیر شما پرچرب باشد پنیر لذیذ تر و خوشمزهتری به دست می‌آید.)
    • آب، نمک و قرص را درون ظرف دیگری ریخته و اجازه دهید که قرص در آب کاملا حل شود.
    • حرارت شیر باید به 40 درجه سانتی گراد برسد یعنی وقتی انگشت به آن می‌زنید انگشتتان گرما را احساس کند بعد از آن شیر را هم بزنید تا دما در همه جای شیر یکسان شود و گاز را خاموش کنید.
    • مایه پنیری را که قبلا آماده کرده اید را به آن اضافه کرده و آن را هم بزنید. در ظرف را گذاشته روی آن را بپوشانید و در یک محل گرم قرار دهید. یک ساعت که گذشت روی دلمه ‌های تشکیل شده را برش بزنید و دوباره روی ظرف را بپوشانید.
    • وقتی برش ‌ها جمع شود روی آن آب ‌های زردرنگی ایجاد می‌شود. در این مرحله پارچه نازکی را روی آبکش قرار دهید و دلمه ‌ها را به آرامی در آن بریزید و پارچه را دور دلمه گره بزنید. (برای اینکه اطمینان حاصل کنید که پنیر بسته شده یا نه به آب درون آب کش نگاه کنید اگر کاملا زرد باشد نشانه این است که پنیر بسته شده ولی اگر به سفیدی بزند یعنی هنوز حاوی شیر می‌باشد. و کاملا بسته نشده است در این صورت مایه را به قابلمه بازگردانید و صبر کنید تا کاملا ببندد(
    • جسم سنگینی را روی دلمه ‌ها قرار دهید که آب آن به طور کامل خارج شود البته باید مراقب باشد و حجم پنیر را چک کنید تا بیش از اندازه آب از آن خارج نشود و پنیر پودری و کم آب نشود.
    • وقتی آب پنیر به خوبی گرفته شد و پنیر انسجام پیدا کرد آن را برش زده و در آب نمک 13 % قرار دهید. ( قرار دادن پنیر در آب نمک باعث می‌شود که آب گیری از دلمه پنیر بهتر صورت گیرد و طعم پنیر بهبود می‌یابد و پنیر نیز عاری از هر نوع میکروب می‌شود(

    دلیل نگرفتن پنیر با قرص پنیر چیست؟

    اگر بعد از اضافه کردن قرص پنیر، شیر دلمه نگرفت احتمالا قرصی که استفاده کرده اید تاریخ مصرف آن گذشته است و یا ممکن است تاریخ مصرف شیر گذشته باشد. با تغییر دادن قرص پنیر و یا شیر یا افزایش زمان جوشاندن شیر این مشکل برطرف می‌شود.

    تفاوت قرص پنیر و مایه پنیر چیست؟

    مایه پنیر یک ماده طبیعی می‌باشد که به صورت طبیعی تهیه می‌شود. ولی قرص پنیر یک ماده شیمیایی است که در آزمایشگاه تهیه می‌شود و می‌تواند حاوی مواد دیگری باشد از جمله ماده نگهدارنده قوی. زیرا قرص پنیر نسبت به تمامی مایه ‌های پنیر ماندگاری طولانی تری دارد.

    آیا پنیر بدون مایه پنیر درست می‌شود؟

    پنیرهای مختلفی هستند که بدون مایه پنیر درست می‌شوند اما می‌توان پنیر را با استفاده از مایه پنیر بهبود بخشید اما وجود آن یک ضرورت قطعی نیست. پنیر خانگی را می‌توان با ماست، سرکه و آبلیمو نیز تهیه کرد. گرچه در طعم و کیفیت آن تفاوت ایجاد می‌شود.

     


    افزودن نظر جدید
    امتیاز محصول *
    با انتخاب دکمه "ثبت نظر" موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در داروخانه آنلاین دکتر یزدیان اعلام می‌کنم.
    افزودن پرسش جدید
    با انتخاب دکمه "ثبت پرسش" موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در داروخانه آنلاین دکتر یزدیان اعلام می‌کنم.
    اطلاع به من در زمان : موجود شدن
    0 سبد
    بیشتر
    دسته ها
    جستجو
    پروفایل
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا